2018. február 10., szombat

Érkezés és első nap

A repulo Goa-ra kesve indult 13.25-rol 14-re lett kiirva, de csak 2-kor kezdtek minket beszallitani, legalabb esszeruen csinaltak, megmondtak a sorok szamat, hogy mettol meddig kovetkeznek az emberek, igy nem volt akkora tulekedes.
Egy szep indiai no es a kb 8 eves kislanya ultek mellettem. Aranyosan mosolyogtak, segitettem bekotni oket, mert nem tudtak h hogy kell. A gepen rogton elaludtam, de meg mindig nem indultunk. Kb 3 x indult el es allt meg a kifutopalya elott. Vegre leszalltunk a Goai repteren, kimentunk, eleg sokat vartunk a csomagokra. Ki lehetett latni a varakozokra a bejaratnal es meglattam Akash-t Naina-val es Orsit, hat konnyes lett a szemem, ugy meghatodtam, h kijottek elem. Ok is a masik oldalon kozlekednek es kb ugy, mint az olaszok csak itt meg rendorok sincsenek. A levego paras, minden voroses poros, vasat banyasznak a kornyeken. Hazafele a repterrol Canacoa-ba kb masfel ora volt az ut de csak 40 km. Utkozben megalltunk kajalni egy vega ettetemben. Orsiek rendeltek mindenfele etelbol kicsit, volt rizslisztbol knedli szeruseg, fank es hirtelen, olajban sutott tapioka fasirt, hozzajuk mindenfele martogatos szosz es rizstesztabol keszult oriaspalacsinta, amit addig sutottek, mig ugy ki nem szaradt, mint az ostya, feltekertek, mint a palacsintat, kb 1 meter hosszu volt, azt tordeltuk es martogattuk. Hazafele mar besotetedett, de a kanyargos hegyi uton vegig olyan fenyjelzok voltak mint egy repulo leszallopalyan. Utkozben voltak bikak, kecskek, tehenek sok kismotor es meg tobb szines ruhaban gyalogolo no. Lattam lajtos kocsi mellett furdo embereket is, epulo, felkesz es lepukkant hazakat.
Hazaerve kipakoltam a borondomet, Naina nagyon elvezte, amikor a zold vedofoliat huztuk le rola es nagyon orult a kis konyveknek, amiket hoztam ajandekba. A haz, amiben Orsiek laknak egy belso utcan van, velunk szemben es mellettunk egy ures telek van. Sok a koborkutya es a varju, amik folyamatosan karognak. Itteni ido szerint 9-kor kiesett belolem az elem, lezuhanyoztam es lefekudtem. Megbeszeltem Orsival h megyek veluk a partra, ahol a jogat tartja, akkor meg nem tudtam, h milyen ejszaka var ram. Ejfel korul felebredtem, mert ugy ugattak a kutyak es oriasi hangzavar volt, a varjak is folyamatosan karogtak, nem tudtam visszaaludni, mentek a kocsik, dudaltak. Mikor vegre elalmosodtam megjelentek a szunyogok. 2-t levadasztam, vegre csend volt es tudtam volna aludni, de jott meg 1 szunyog. Levadasztam azt is es kezdodott elorol a hangzavar. Eszembe jutott, h kaptunk a repulon utazos kis csomagot, amiben volt fuldugo, azt hasznaltam eletemben eloszor. 1/2 11 volt, mire felebredtem. Orsi irt h 12-re jonnek haza. Csinaltam egy teat meg ettem egy csomag kekszet es jott Akash Nainaval h megy Orsiert es van-e kedvem menni. Feloltoztem gyorsan es mentunk. Foldutak es lepukkant hazak de ahol a bungallok es a joga lesz egy kis dombon van, nagyon jol nez ki, palmafak mindenhol es oriasi gombolyu sziklak. Orsi nagyon ehes volt, igy elmentunk egy konnyu ebedet ettunk es friss gyumolcslevet ittunk hozza. Mindezt egy utszeli kis csaladi haz teraszan. Jatszottunk Nainaval, meg ettunk. Orsi elment riksaert ami az olasz Ape megfeleloje. 3 kereku motor, amibe hatra 2 fo befer. Nagy elmeny volt az is, foleg h sokan voltak a nepek a Canacoa-i piac miatt. Mindenki ossze-vissza kozlekedik es dudal, mint az allat. Otthon jatszottunk, beszelgettunk, aztan csendespihenoztunk, utana uzsonnaztunk es kisetaltunk a piacra. Hat sokkolodtam megint. Jo sok ember, zoldsegek es gyumolcsok a foldon, az arusok ulnek mogottuk. Gyonyoru szinek, illatok. Tartom a kiscsajt a karomba, nezem az embereket es egyszercsak a semmibol elokerul egy tehen, majdnem elsodort a kis hulye gyerekestul. Kicsit bekaksiztan, az arusok is feltettek a zoldsegeket, aztan kikergettek, persze meg egyszer elment mellettem, akkor Orsi eszrevette es idoben szolt. Mentunk tovabb megmutatta Orsi h hol tudok majd vasarolni, ha esetleg szuksegem lesz valamire, aztan setaltunk haza. Itthon jatszottunk, aztan elvitte Apuka Nainat es mi megpucoltuk a vasarolt zoldsegeket.
A koriander illata isteni es megtudtam, hogy a curry level, es tok ugy nez ki, mint egy disznoveny. Vacsira Orsi rendelt egy notol, aki otthon foz es utana hazhoz szallitja, rizs volt megint szoszokkal, lencsevel, krumplival es mas purekkel. Nagyon finom es laktato volt. A mentas szosz nagyon csipos volt, csak azert nem jott be. Az edesseg is eleg fura volt dara es sargarepa. Este megint jatszottunk, beszelgettunk es nemsoka fekszem. Imadom a kiscsajt, mindig jokedvu, aktiv, mosolygos es mejegyez mindent. Nagyon cuki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése