2018. február 21., szerda

Vasàrnap

Reggel 1/2 7-kor keltem. Jottek ertem es indultunk Ugaj vezetesevel Murdeswar-ba Karnataka-ba. Iszonyat sok dzsuva volt az uton es szegenyseg, sok utepites, tehen, motoros. A taj gyonyoru. Palmafak mindenhol, gyonyoru nagy folyok es torkolatok. Christine-k hoztak reggelit. Az uton megalltunk egy templomnal, megszenteltek itt is minket. En el-elbobiskoltam az uton. 11 korul ertunk Murdeshwar-ba. Kaprazatos a szobor es a templom messzirol. De azt hittem, hogy itt jobb az infrastruktura es jobban ki van epitve de hat nem. Ugyanugy fold ut es kidolt-bedolt bodek. Ugaj vett jegyet, leraktuk a papucsokat, azert is fizetni kellett. Nagyon sokan voltak. Bementunk es azt sem tudtam mi tortenik. Itt is harang gongatas, szenteltviz, gyertya es festek a homlokra. Minden gyorsan, futoszalagon, penzert tortenik. Innen mezitlab felsetaltunk Shivahoz meg a nagy tehenhez. Bent volt a szobor aljaban egy muzeum, ami a hely tortenetet mutatta be nagy kepekben. Ez nagyon tetszett bar meg mindig nem tudom, hogy is van. Elkezdtem olvasni, aztan teljesen belekavarodtam a nevekbe. Fel akartunk menni lifttel a templom tetejere is, de mire odaertunk mar bezart. Vettem 2 malat. Utana mentunk ebedelni egy kis indiai bufebe. Ujai a sofor otthagyott minket o a masik helyre ment halat enni. Az uton kifele megalltunk egy kegytargyakat arusito boltba. A boltokba is le kell venni a papucsot az ajtoba, a dzsungelben az etkezo helyisegbe is mezitlab mehettunk csak be. Indultunk vissza eszak fele Goara, de meg utbaejtettuk Gokarna- itt is van egy Shiva templom, de ide csak  hinduk mehetnek be.
A sofor kirakott minket a foter sarkanal, es mutatta h merre menjunk, es mondta, h majd ott var rank. Itt volt kis felreertes, Christine-ek ugy ertettek h jon, vartunk kicsit, aztan mentunk a zsibibe. Hat ez olyan filing volt, mint a bicskei vasar. Iszonyat sok ember volt, sok agyontetovalt, igenytelen feher hippi is. Meg a vilagossag unneplesenek a fesztivalja volt azert volt olyan sok ember. Sok rezszobrot arusito bolt volt itt Christine nezelodott es en is probaltam Szandinak Patanjali-t venni, de sajnos nem volt. Mielott elertuk a templomot volt 2 nagy fabol keszult szeker, amit a fesztival miatt toltak be. Nagyon szep szines anyagokbol keszult a tetejuk es erdekes formajuk volt. Neztem szarit is de nem volt tul kedves a neni. Vegul elertuk a templomot, C nem akart bejonni, igy Michiellel mentunk be. Oriasi sor volt benn, egybol letamadtak minket a viragarusok, M vett is. Aztan miutan ott teblaboltunk mondta a viragarus no h csak hinduk lathatjak Shivat (persze ezt mi jol elfelejtettuk) igy mentunk tovabb megnezni 2 masik szentelyt. Ott is ujra probalkozott egy felmeztelen, fogatlan rongyba csavart oreg, h megald minket. Persze az is csak a penzrol szolt. A bejaratnal a viragarus no jol be is akarta csapni M-t. De gyonyoru volt a virag. Lotuszlevelen lotuszvirag es jazminviragok, en inkabb megtartottam volna. Hatul volt egy medence szeru  beton godor vizzel es szemettel. Kifele menet belestunk a fo templomba, aztan mentunk vissza a hompolygo tomegben a kocsihoz. Vettunk vizet es Ujay ott vart rank. Valamilyen buszpalyaudvar volt elmentunk C-vel wc-re de hat szornyu volt. Visszafele tehenek, sok ember. A kocsi el volt barrikadozva motorokkal, a fiuk tologattak el, h ki tudjunk menni. Hazafele kekszeket, magokat ettunk es Bob Marly-t hallgattunk. 8 utan ertunk haza hullafaradtan. Orsiek pont vacsiztak, ettem egy kis salit veluk, osszepakoltam a borondomet, amit masnap lehoztak, mert hetfotol a bungalloban vagyok, ami nagyon jo. A furdi kulon van, van egy kis belso kert szekekkel es napozoaggyal, azon keresztul kell atmenni. Eloszor szokatlan volt, de miutan mondtak a tobbiek h beka es egyeb kis allatok is vannak naluk bent igy orulok h toluk kulon alszom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése